سلام به همه دوستان عزیز.

در مطلب زیر میخواهم در مورد محله های خوب استانبول با شما صحبت کنم.

محله هایی که امتیاز بالایی در رده شهرنشینی از طرف شهرداری استانبول دریافت کرده اند.

 

محله های خوب در بخش آسیایی استانبول

در بخش آسیایی استانبول منطقه ای هست بنام کادیکوی، که یکی از بهترین ها در کل استانبول است. همچنین منطقه کادیکوی محله ای دارد بنام سوادیه که در راستای خیابان بغداد (بغداد جادسی).

بغداد جادسی استانبول

بغداد جادسی استانبول

این محله یکی از لوکس ترین و گرانترین ها در کل استانبول است که تمامی ملک ها در این محله بصورت شخثی ساز می باشد و قیمت متوسط یک واحد ۳خواب حدود ۱۱۰ متری در اینجا ۲۵۰ هزار دلار می باشد.

دارای مردمانی با اصالت با پرستیژ بالا. خیابان بغداد هم که در نوع خودش خاص است. کلی کافه و رستوران و بارها در اطراف این خیابان وجود دارد و روزهای تعطیل و عصر تماشای مردم و کافه ها دیدنی است.

خیابان بغداد به شانزلیزه ترکیه نیز مشهور است.

حس خوب پیاده روی در خیابان بغداد و ساحل سوادیه از مزیت های این منطقه است. شما از شهروندان ترک که بپرسید خیابان بغداد استانبول چطور جایی است. یک جواب رو همگی می گویند: محل زندگی پولدارها

منطقه خوب دیگر که بیشتر ویلاها در ان قسمت قرارداد، محله آجارکنت در بیکوز است. این محله نیز دارای خانه ها و ویلاهای لوکسی هست و متوسط قیمت ویلا در این منطقه ۱ میلیون دلار است. البته داریم ویلاهای ۲۰میلیون دلاری و گران.

تمامی قیمت های آجارکنت عیانی نشین هستند و پولدارها همگی در اینجا یک ویلا دارند و جای آدم های خاصی می باشد.

آجارکنت استانبول

آجارکنت استانبول

این شهرک دارای تمامی امکانات رفاهی می باشد. بطوریکه دارای بیمارستان اختصاصی، مدرسه های بین المللی، رستوران ها و کافه های شیک و …

 

منطقه مال تپه در کنار کادیکوی نیز یکی  از محله های بخش آسیایی است. این منطقه نیز در کنار خط ساحلی دریای مرمره قراردارد و برج ها و آپارتمان های شیکی در این منطقه احداث شده است.

کل منطقه بصورت بومی نشین است و ایرانی ها و خارجی های کمی در اینجا نسبت به بخش اروپایی ساکن هستند و دلیل آن هم عدم آشنایی ما ایرانی ها از این منطقه است.

متوسط قیمت یک آپارتمان سه خواب ۱۰۰ متری نوساز در این منطقه هم حدود ۱۵۰هزار دلار می باشد. این منطقه نیز ارزش سرمایه گذاری دارد و در سال های آینده رشد خوبی در زمینه ملکی در این منطقه شاهد هستیم.

منطقه آتاشهیر در بالای کادیکوی نیز یکی از مناطق آسیایی است. این منطقه نسب به سایر مناطق از لحاظ دسترسی مترو خط اتوبوس کمی عقب مانده است و در آینده این دسترسی با کشیدن خط جدید مترو برطرف خواهد شد.

در این منطقه نیز برج های زیادی جدیدا ساخته شده اند و ایرانی ها هم خریدهایی از این منطقه داشته اند. متوسط قیمت واحد ۳خواب ۱۰۰متری در این منطقه نیز حدود ۱۵۰هزار دلار می باشد.

 

 

محله های خوب در بخش اروپایی استانبول

منطقه بشیکتاش یکی از معروفترین این مناطق است. منطقه ای قدیمی با بافت تاریخی و فرسوده که در راستای تنگه بسفر قراردارد.

منطقه ای با خیابان های شیب دار و قدیمی.

منطقه بشیکتاش

منطقه بشیکتاش

خانه های این منطقه اکثرا بالای ۳۰سال ساخت هستند و قطعا اگر سفری به استانبول داشته اید. از این منطقه حداقل یکبار گذر کرده اید. به خاطر داشته اسکله های بشیکتاش و … مشهور است.

منطقه بشیکتاش توریستی می باشد و گردشگران زیادی در خیابان ها و کنار اسکله ها می بینید. به دلیل کم بودن واحدهای نوساز در این منطقه، قیمت ملک ها در این منطقه بالاست. مثلا یک واحد نوساز سه خواب ۱۰۰متری در محله بشیکتاش که معمولا در برج ها قراردارند. قیمتی در حدود ۵۰۰هزار دلار را دارند. به نظر شخص خودم که سالیانی هست در زمینه ملک در استانبول فعالیت دارم، این منطقه ارزش ندارد ۵۰۰هزار دلار برای یک آپارتمان معمولی پرداخت کرد.

البته هستند کسانی که خواهان زندگی در این منطقه هستند.

منطقه سلطان احمد هم در بخش اروپایی قراردارد و همگی آن را با نام مسجد ایاصوفیه می شناسیم. منطقه ای پر از توریست ها. اولین اقامت ها همه توریست ها این منطقه است. محله های این منطقه فقط به درد گشت و گذار یکی دو روزه میخورند و اصلا برای زندگی کردن در این منطقه را به دوستان خودم پیشنهاد نمیکنم.

حتما شمایی که به استانبول تشریف آوردین، از این منطقه بازدید کرده اید. همگی ساختمان های قدیمی و هتل هستند. هتل هایی با قدمت ۳۰ ساله.